جهت تعمیر هرگونه چیلر تراکمی و جذبی با ما تماس بگیرید.

 

 سوختن موتور کمپرسور چیلر و آسیب های وارده به چیلر پس از آن:

     زمانی که یک موتور کمپرسور هرمتیک می سوزد، بسته به شدت آسیب، ممکن است آلوگی هایی در کمپرسور ایجاد شود. همچنین ممکن است این آلودگی ها به داخل سیستم پمپ شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، باید این آلودگی ها از سیستم خارج شوند. در غیر این صورت، کمپرسور جدید چیلر نیز قطعاً از کار خواهد افتاد.

 

موتور کمپرسور سوخته

 

     یک روش معمول پاک سازی سیستم، تعویض مکرر فیلترها است.

     اولین قدم در زمان مواجهه با یک کمپرسور سوخته، تخمین و تعیین شدت سوختن است. برای انجام این کار میتوان از روغن و یا مبرد موجود در سیستم نمونه گرفته و میزان اسیدی بودن آن را سنجید.اگ اثری از اسید در نمونه مورد آزمایش مشاهده نشد، آنگاه تمیز کردن سیستم به راحتی و با نصب یک فیلتر درایر با سایز بزرگ تر از خط مایع در مسیر صورت می گیرد.

     اما اگر در نمونه مورد آزمایش اسید مشاهده شد، سیستم باید به صورت دقیق و با تعویض مکرر فیلتر تمیز شود.

 

نحوه انجام صحیح پاک سازی:

       اولین قدم، بازیابی مبرد سیستم است. اگر بتوان مبرد را به طور مناسب پاکسازی نمود، می توان مجدداً از آن استفاده کرد. اما معمولاً انجام این کار در محل دستگاه بسیار سخت و حتی غیر ممکن است. معمولاً بهترین کار، تخلیه مبرد قدیمی و شارژ سیستم با مبرد جدید است.

      قدم بعدی، باز کردن و جداسازی کمپرسور چیلر از سیستم است. تمامی قطعاتی که مجدداً قابلیت نصب و استفاده دارند مانند گرمکن ها، آنلودر، پرشر سوئیچ ها و ...- باید به دقت جدا شده و بر روی کمپرسور جدید و یا کمپرسور تعمیر شده نصب گردند.

     در مرحله بعد، باید میزان آسیب وارد شده از آلودگی ها به سایر قسمت های سیستم توسط تعمیرکار بررسی شده و مشخص گردد کدام قسمت ها نیاز به تعمیر و یا جایگزینی دارند. این کارها شامل ابزارهای اندازه گیری، سلونوئید های مسیر مایع و یا سایر ابزارهای کنترلی می شود. 

     قدم بعدی، نصب یک فیلتر درایر در مسیر مکش و یک درایر خط مایع با سایز بزرگتر در سیستم است. باید از فیلتر درایرهایی استفاده کرد که مختص استفاده در شرایط سوختن موتور هستند. فیلتر درایر خط مکش، باید دارای محل هایی در ورودی و خروجی باشند، به صورتی که بتوان افت فشار بر روی فیلتر را اندازه گیری کرد. بعد از اینکه تمامی قطعات پاکسازی، تعمیر و یا تعویض شده و فیلتر درایر ها نیز نصب شدند، باید به وسیله پمپ وکیوم، داخل سیستم کاملاً وکیوم شود.

فیلتر درایر قابل نصب در خط ساکشن

     در مرحله بعدی، باید طبق دستورالعمل سازنده و با رعایت اصول سیستم شارژ  شده و راه اندازی شود.

     حالا باید سیستم به مدت یک تا دو ساعت راه اندازی شود تا در دو سر فیلتر درایر خط مکش، افت فشار مشاهده شود. اگر افت فشار زیاد شد، باید فیلتر درایر هر دو خط مکش و ساکشن تعویض شود. میزان اسیدی بودن روغن نیز باید کنترل شود. اگر آثار آلودگی و اسیدی بودن در روغن مشاهده شد، باید روغن تعویض شود.

     مجدداً باید چیلر راه اندازی شده و باز هم برای مدت یک تا دو ساعت به کار خود ادامه دهد. با مشاهده میزان فشار دو سر فیلتر، در صورت افت فشار زیاد، باز هم فیلتر را تعویض و وضعیت روغن را بررسی می کنیم. این روند تا زمانی که افت فشار در سر فیلتر در حد مطلوبی باقی بماند تکرار خواهد شد.

اطمینان از نتیجه کار :

     وقتی که این مراحل انجام شد؛ اجازه دهید چیلر  به مدت 24 ساعت به کار خود ادامه دهد. سپس میزان افت فشار در دو سر فیلتر را کنترل کرده و از روغن نمونه می گیریم. اگر میزان افت فشار در محدوده مناسب بود و روغن نیز آثاری از آلودگی در خود نداشت، چیلر تراکمی کاملاً تمیز شده است.

     زمانی که به این وضعیت مطلوب رسیدیم، باید فیلتر های خط مکش و خط مایع را از سیستم حذف کنیم. اما پس از دو هفته باز هم روغن را کنترل می کنیم تا مطمئن شویم چیلر تمیز باقی مانده است.

 

 

جهت تعمیر هرگونه چیلر تراکمی و جذبی با ما تماس بگیرید.

 

 

تعمیر چیلر، چیلر تراکمی، چیلر، سوختن موتور چیلر، پاکسازی چیلر، راه اندازی چیلر، شستسشوی چیلر تراکمی، سرویس چیلر تراکمی، موتور چیلر ، الکتروموتور چیلر، سوختن موتور چیلر

شما اینجا هستید: صفحه ی اصلی آموزش چیلر تراکمی تعمیر چیلر تعمیرات چیلر تراکمی سوختن کمپرسور چیلر و آسیب های وارده به سیستم پس از آن